Ekonomi

Sıfır Kovid politikası araç üreticilerini olumsuz etkiliyor

Çin’in Sıfır Kovid siyaseti nedeniyle, araç üretimi için gerekli birtakım modüllerin tedariki sağlanamıyor. Bu yüzden araç üreticileri Çin’deki fabrikalarını kapatmak zorunda kalıyor.

Volkswagen’ın yanı sıra Honda ve Yamaha’nın da Vuhan’daki ve Çongçing’deki çalışmalarını durdurduğu, lakin Nissan, Mazda ve Mitsubishi’nin şimdi Çin’deki durumdan olumsuz etkilenmediği belirtildi.

Buna ek olarak, dünyanın en büyük elektrikli araç pili üreticisi Contemporary Amparex Technology, Çin’de bulunan fabrikalarındaki üretimin olağan seyirde devam ettiğini açıkladı.

Volkswagen de üretimi durdurmuştu

Alman araba devi Volkswagen, Çin devletinin sahibi olduğu China FAW Group ile ortak olan Çengdu fabrikasındaki üretimin tamamını ve Çengcun fabrikasındaki beş üretim çizgisinin ikisini, kesim tedarikinde yaşanan meseleler nedeniyle durdurma kararı aldığını geçtiğimiz gün açıklamıştı. Şirketin “kapalı döngü” sisteme geçilmesini planlamadığı bildirilirken, üretimin yine başlayacağı vakit ise bilinmiyor.

Çin’in Kovid kısıtlamalarının akıbetinin varsayım edilemez olması, bilhassa olay sayısının rekor düzeylere ulaştığı bu periyotta Volkswagen ve öbür araç üreticilerinin tedarik zincirinde bir belirsizlikle karşı karşıya olduğu manasına geliyor.

İstikrarlı bir kesim tedariki olmadığı sürece, üretim planlaması yapmak zorlaşıyor. Çinli elektrikli araç üreticileri Xpeng ve Li Auto’nun da misal bir zorlukla karşı karşıya olduğu, Li Auto’nun iki araç modelinde teslim tarihlerini ertelediği bildiriliyor.

Kapalı döngü sistemi

İlk sefer Pekin Kış Olimpiyatları’nda kullanılan ve “kapalı döngü” ismi verilen sistem, çalışanların dış dünya ile temasını keserek, Kovid kısıtlamaların Çin iktisadına olan olumsuz tesirini en aza indirmeyi hedefliyor. Bu sistem, Tesla üzere şirketlerin Şanghay kapanması sırasında üretime tekrar başlamasını sağlarken, ailelerinden farklı kalan çalışanların tahammülünün ise azaldığı belirtiliyor.

Tesla’nın kapalı döngü sistemi ile ulaştığı muvaffakiyetin ardında, Şanghay bölgesi yetkililerinin 100’den fazla tedarikçi ile Tesla’nın ortasındaki uyumu sağlaması olduğu bildiriliyor. Foxconn’un “iPhone şehri” olarak bilinen fabrikasında yaşanan olaylar ise, kapalı döngü sisteminin uzun devirde sürdürülemez olduğuna işaret ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
jojobetbetcio
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort