Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin laiklik ve eğitimle ilgili soruları yanıtladı
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda bakanlığının bütçe görüşmeleri sırasında milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtladı. Tekin, laiklikle ilgili sorulara, “Burada laiklikle ilgili yapılan hiçbir eleştiriyi kabul etmiyorum. Sizin laiklik anlayışınız ile bilimsel yorumlarda okuduğum laiklik anlayışı arasında ciddi bir fark var. Laikliği ikinci planda konumlandırıyorum.” Dini inanç ve ibadet özgürlüğü. Bazı arkadaşlarımız hâlâ klasik laiklik anlayışı çerçevesindeler.” “Din ve inançlara mensup bireylerin inanç ve ibadet özgürlüklerinden sağlıklı bir şekilde yararlanamayacaklarını tespit etmektedir. Bakanlık olarak şunu temin ederim ki, laiklik ve bilimsel eğitim konusunda attığımız adımlarda hiçbir sorun yoktur, “dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı 2024 bütçesinin görüşmeleri Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda tamamlandı. Bugüne kadar en çok konuşmacının konuştuğu bütçe toplantısının ardından Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, milletvekillerinin sorularını yanıtladı. Tekin, verdiği yanıtlarda yönetim kurulunun mülakat ve randevularla ilgili sık sorulan sorularını yanıtsız bırakarak, bunları daha sonra yazılı olarak yanıtlayacağını belirtti. Tekin’in sorulara verdiği yanıtlar şöyle:
“SİZE TEMİN ETMEK İSTİYORUM; LAİKLİK VE BİLİMSEL EĞİTİM KONUSUNDA ATTIĞIMIZ ADIMLARDA HİÇBİR SORUN YOK”
“Burada laiklik konusunda yapılan eleştirilerin hiçbirini kabul etmiyorum. Sizin laiklik anlayışınız ile bilimsel yorumlarda okuduğum laiklik anlayışınız arasında ciddi bir fark var. Ben laikliği dini inanç ve ibadet özgürlüğü üzerine konumlandırıyorum. Bazıları arkadaşlarımız hala din ve inançlara mensup bireylerin klasik laiklik anlayışı çerçevesinde olduğuna inanıyor ve inanıyorlar.Bakanlık olarak laiklik ve bilimsel eğitim konusunda attığımız adımlarda hiçbir sorun olmadığını temin ederim. .
Öğretmenlik mesleği kanununa ilişkin Anayasa Mahkemesi’nde iptal davası vardı. Anayasa Mahkemesi bize 9 ay süre verdi. Bu dönemde gerekli istişareleri yapacağız. Sahadan farklı öneriler gelirse bunları değerlendireceğiz. Bu konuda bize sağlıklı bir metin gelmezse mevcut metin üzerinden Anayasa Mahkemesine düzenlemelerimizi yapacağız.
Proje okul konsepti Türkiye’deki meslek liseleri için oluşturduğumuz bir konseptti. Proje okullarında; Mesleki eğitimde ihtiyaç duyulan orta kadro konusunu sektörle oturup konuşuyoruz. Bize verilen cevaplara göre yetiştirilmesi gereken personel için liseler oluşturuyoruz veya dönüştürüyoruz. Proje ve tematik meslek liseleri dediğimiz 460 meslek lisemiz var. Başlattığımız bu programda da suistimallerin olduğunu görüyoruz. Suistimallerin tamamen önüne geçiliyor. Aldığımız tedbirlerin ardından kamuoyunun eleştirdiği projeyi sabote etmeye yönelik yanlış uygulamaların önüne geçtik.
“DEPREM BÖLGESİ KONUSUNDA ÇOK DUYARLIYIZ. BİZE ULAŞAN TÜM SORUNLARI ANINDA ÇÖZMEYE ÇALIŞIYORUZ”
Her ay deprem bölgesine yönelik hazırlıklarımızı raporluyoruz. Buradan kaynaklanan sorunlar anında çözülebilir. Deprem bölgesi konusunda çok hassasız. Bize ulaşan tüm sorunları anında çözmeye çalışıyoruz. 2000 yılı öncesinde üretilen ve halen eğitimine devam eden toplam 26 bin 276 okulumuz var, bunların yaklaşık 18 bini deprem riski taşıyan bölgelerde bulunuyor. Bunların hepsi analiz edildi. Bunlardan 7.201’inin acil müdahale gerektirdiği belirlendi; Bunlardan 2.897 tanesi için yıkım emri çıkarıldı. Bunların yaklaşık 500’ü kapalı köy okulu statüsündedir.
Deprem yönetmeliğine uygun olarak inşa edilen deprem bölgesinde yıkılan okul yok denecek kadar az. Depremden önce 119 bin 200 dersliğimiz vardı. Depremden sonra 107 bin 81 dersliğimiz var. İnşaatı tamamlanan ve eğitime açılan binaların şu ana kadar 2 bin 571 dersliğini hizmete açtık. 22 bin 39 derslikte üretim programımıza dahil oldu. 6 Şubat itibarıyla deprem bölgesindeki sayıya ulaştığımızı söylemedik. Yatırım programımızdaki dersliklerimiz tamamlandığında deprem bölgesindeki 11 ilin tamamında 6 Şubat öncesi rakamların yaklaşık yüzde 10 üzerinde derslik portföyüne sahip olacağız.
“BİR KÖY OKULUNDA 5 ÖĞRENCİ KAYITLI OLURSA O OKULU KAYITSIZ VE KOŞULSUZ AÇIYORUZ”
Kapalı köy okulumuz yok yani kapattığımız köy okullarımız yok. Köy okulunda kayıtlı 5 öğrenci varsa o okulu kayıtsız ve kuralsız açıyoruz. Mobil eğitimi bir zorunluluk olarak görüyoruz. Mobil eğitimi model olarak değil zorunluluk olarak kabul ediyoruz. 5 öğrencili köy okulunu kapatmıyoruz. “5 öğrencinin altına düştüğünde ulaşım kapsamına alıyoruz.”